וויטמין C

וויטמין C – לא מה שחשבנו

וויטמין C אולי לא ימנע התקררות חורפית כפי שנהוג היה לחשוב במשך שנים רבות אבל הוא כן חשוב לגופנו לא פחות מהחשיבות של מניעת הצטננות ואף יותר מכך, צריכה מועטה של וויטמין C מסוכנת לבריאות ומחסור בוויטמין זה, נקרא בעגה הרפואית, צפדינה,
צפדינה מתארת מצב נדיר בו מאבדים את השיניים ואת השיער, הגוף סובל מדימומים רבים ומכאבי מפרקים- צריכה של 10 מ”ג ביום תמנע את הסכנה בעוד הצריכה המומלצת לנשים ליום היא 75 מ”ג ובהריון 85 מ”ג, לגברים מומלץ על 90 מ”ג ביום, לא משנה אם צורכים יותר- הגוף לא אוגר וויטמין C אלא משחרר את העודפים דרך השתן, לא מומלץ ואף מסוכן לצרוך מינונים גבוהים בהרבה מכך וכל אחד בהתאם לייעוץ רפואי המתאים לו, במידה ומדובר במעשנים, יש להוסיף 35 מ”ג על הכמות המקורית.

איפה נמצא וויטמין
בגוף האדם אין ייצור של וויטמין C ולכן עלינו לצרוך את הוויטמין ממקורות חיצוניים.פירות וירקות טריים הם המקור העיקרי לוויטמין זה, ניתן לקנות סלסלת פירות תל אביב שמכיל פירות הדר מגוונים כגון: קיווי, תות שדה, עגבניות, מלון, ברוקולי, פלפלים- אכילת חמש מנות פרי וירק ביום יספקו לנו כ- 200 מ”ג מהוויטמין.

תוסף מזון וויטמין C ניתן למצוא בחנויות הטבע ובבתי המרקחת, בכל מקרה לפני צריכת וויטמינים ומינרלים יש להיוועץ ברופא המטפל האישי שלנו.
וויטמין C אולי לא ימנע התקררות אבל ללא ספק בהימצאו בגוף ברמה מספקת, תתקצר תקופת ההתקררות ולגוף יהיה הרבה יותר כוח להילחם במזיקים וגם במזיקים של מחלות אחרות- באופן כללי מחזק וויטמין C את מערכת החיסון כך שבשורה התחתונה קיים קשר בין וויטמין C לבין התקררות ודומותיה, כמו כן הוויטמין ידוע כנוגד חמצון חשוב ובעזרתו ישפיע טוב יותר על הגוף תפקודו של וויטמין E שהוא בעצמו נוגד חמצון החשוב מאוד לגוף, ובעזרתו ייספג הברזל הנדרש לנו בגוף בצורה טובה יותר,

כדאי לצרוך את המזונות המכילים וויטמין C ביחד עם מזונות המכילים ברזל, כך הספיגה וההטמעה שלהם בגוף תהיה טובה בהרבה יותר במיוחד אם מדובר על מקורות ברזל מן הצומח, כגון אלו המצויים בטחינה ובקטניות.. ושיהיה לבריאות.

לפרטים באתר פרוטיז